13 juni 2010

Tänka om!

Jag måste börja tänka om från och med nu!
Om man är i en situation där någon sviker, ljuger eller går bakom ryggen på en annan människa så är de inte människan som blir sårad och lurad som gjort fel. Det är inte den personen som måste förklara sig eller stå till svars på något sätt! Den personen kan gå med huvudet högt och veta att den gjorde vad den kunde för dom nära. De är inte den som måste förklara för sina barn varför pappa eller mamma betedde sig på ett felaktigt sätt. Den personen kan gå med huvudet högt och veta att den gjorde sitt bästa utan att såra någon MEDVETET, gjorde de den kunde för att vara en god förebild och bra förälder!
Ikväll insåg jag att om Alexandet skulle göra något som skulle förstöra för vår familj är det inte JAG som måste stå där om 5-10 år och förklara för mina älskade barn varför allt är som de är! Jag kan bara krama om dom än en gång och säga " Jag vet tyvärr inte, de måste er pappa svara på. Men jag lovar att aldrig svika er eller få er att på något sätt tappa förtroende för mig! Glöm aldrig mina älskade att ärlighet vara längst och de mår alla bäst av. Kanske inte för stunden men i de långa loppet, att såra en människa medvetet är psykisk misshandel och utsätt aldrig någon för de. Visa att ni är bra människor och låt inte omvärlden skratta åt er och prata bakometa ryggar en dag! För gör ni fel för många gånger kommer era vänner och kärlek vända er ryggen! Jag kommer alltid finns men jag vill inte se att ni gör saker ni ALDRIG kan ta tillbax! Lova mig de, lova mig att visa respekt!"

Nu vet jag att jag alltid kan gå med huvudet högt och känna att jag gjort allt för mina barn!
För de är mitt eget beslut och min egen vilja som avgör vem jag vill vara!
Med de sagt, lägger jag ner mobilen pussar några extra gånger på min son som ligger precis här och tänker...

Du vet vad du gör och inte borde göra.......