27 juni 2010

Känslor!


Det där med känslor är sjukt svårt. Något man aldrig kommer kunna styra över eller påverka, tyvärr kanske!
Känslor är något farlig, ibland är de väldigt förhastat och ibland är de väldigt genomtänkt. Oavsett vilket så är de något så sårbart och ömt som man måste vårda med omsorg.
Man skall inte börja försöka påverka sina känslor, man skall inte låta andras ord påverka dom. Man måste gå sin egen väg och följa sitt hjärta, inte leva ett liv bara för att de var menat så och inte vara så där lycklig och må så där bra som de var tänkt från början.
Meningen med livet är väl att må bra och vara just lycklig, är man inte de så måste man ta tag i det innan de är försent.
Man skall inte brytas ner som person för att vara andra till lags man måste leva för sig själv, för gör man de så kommer dom i ens omgivning att må bra också. Man utstrålar så mycket mer om man är lycklig, allt blir så mycket lättare och roligare då.
Om de finns hinder för att komma dit så måste man våga kämpa sig över dom, för förr eller senare klara man de och då står man där så mycket starkare än vad man gjorde innan.
Jag vet att jag har gjort väldigt mycket bara för att de är lättaste så, för att de skall vara just så. Men nu vill jag inte de längre, jag vill leva det där livet man drömmer om.
Massa kärlek, glada minnen, roliga stunder och bara må så jäkla bra. Känna att man lever som man vill och inte kommer ångra sig när man blir gammal.
Så nu kommer de bli annorlunda i mitt liv, något jag både är rädd för men också ser fram emot med spänning.
Jag vet att jag kommer nå dit och klara det på ett eller annat sätt, och den här gången kommer jag inte tveka på mig själv en sekund!