22 juni 2010

Förkylningstider!

Jag och mina barn har varit lite små hängiga i snart en vecka, men igår bröt helvetet ut. Leo låg på soffan nästan hela dagen och Leia hade feber och var gnällig. I natt vaknade jag med svullen hals, kul!
Jag var helt död efter gårdagen, de är inte kul att känna att man inte räcker till när ens barn är sjuka. Tack och lov mår dom bättre idag nu när jag känner mig hängig. Nu skall jag försöka få tillbax någon form av röst så jag kan vara lite människa idag.
Lilleman tjatar om ett spela minigolf på Kneippbyn och vädret är inte de roligaste så vi får avvakta lite och se vad vi hittar på.
Leia är även hängigare idag än igår så jag får kolla om mina underbara föräldrar har lust att ha henne ett tag idag.

Jag har världens bästa föräldrar helt klart. När jag är här nere så får dom mig att kunna vara den gamla My som jag känner att jag behöver vara och inte varit på allt för länge. Man kan inte vara en bra mamma om man aldrig får egentid. Jag har knappt haft de på 3 år och nu för första gången känner jag att jag måste få göra saker som vuxen. Inte bara som mamma!
Min kära mamma gör just de möjligt för mig, att jag får tid att umgås med mina vänner som jag träffar en gång om året och som jag verkligen behöver umgås med. Dom säger oxå till mig att jag har försvunnit helt i min mammaroll, att jag bara är mamma My och de vill jag inte. Jag gör allt för mina barn och jag tror inte dom mår dåligt om jag unnar mig lite egentid då och då. Här har jag som sagt möjligheten och några jag vill umgås med. Annars finns inte de!

Så tack min kära lilla mamma för att du gör de möjligt för mig att leva vid sidan av min lilla bubbla jag varit i för länge!

Den bästa!