8 april 2010

Hatar att vänta...

Nu sitter jag här, ny duschad och väntar på att min man skall komma in med båten så jag kan hämta honom och få krypa ner i hans famn igen.
Jag avskyr dock att vänta, på tvätten, på att vattnet skall koka upp, i köer. Ja på allt!
Men nu är de bara att bita ihop och hålla sig vaken.
Idag fick jag nog av att vi aldrig fått ordentlig hjälp med Leias Astma. Så jag fick en tid på barn med (för ovanlighetens skull) en bra läkare. Som ifrågasatte Gävle sjukhus varför dom inte gett oss en ökad dos eftersom hon inte blivit bättre, plus att hon skrev ut en annan medicin som skulle göra så hon blev bra snabbare. Vi fick även massa mediciner och andas i en mask på sjukhuset. Hon har faktiskt varit lite bättre idag, men de är ju nätterna som är värst så vi får väl ser hur de funkar i natt.
Leo är oxå genomförkyld med hosta, men han äter bra (peppar peppar) och leker på. Så jag hoppas bara att de inte blir värre.
Jag har även varit vid frisören idag och lagt i röda slingor. Om man inte är nöjd vad gör man då? Försökte säga de men hon pratade bara om hur fin lyster jag fått och hit och dit. Jag tycker själv jag ser ut som en fjortis i skallen men jag får väl stå ut tills de gått ur.

Leo vill inte gå till dagis längre, han påstår att han måste äta ägg där och få spruta. Jag blir lite misstänksam om han verkligen inte åt ägg när han fick den reaktionen. För han brukar inte slänga ur sig sånna saker om de inte är något. Eftersom han fick en sån stark reaktion så blev jag misstänksam redan då, men jag hoppas att dom talar sanning. De handlar om hans liv så borde jag väl inte tvivla? Men varför säger min älskade sånna saker?

Imorgon blir de Tattoo för mannen, Almdelaen med fina Elsa och Casper, Mat och Bio med bror och svägerska!

En macka och sedan på med kläder och ner till båten!

Förresten så var de 17 grader här idag. Underbart med lite vår äntligen!