8 september 2009

Nu kör vi!

Skall börja med att skriva att jag är otroligt stolt över min brorson som är med i tv-pucken laget och skall lira nu i några dagar. Han spelar med 94orna och har ändå en given plats. Du är grym Tom! Du går det du älskar, sköter skolan och umgås med bra människor. Du kommer gå långt!

Fy fan vad skönt det är att äntligen ha kommit igång med träningen, har kört 5 pass på en vecka nu och visst känns det i kroppen och knät men imorgon blir det brädpass och på Torsdag gym.
I Lördags morse var jag och lilleman iväg på Familjelek, jätte mysigt. Vi sprang runt och busade och gjorde lätta rörelser till musiken. Det blir samma på Lördag igen fast då blir vi hela familjen!
Det är extra kul när man har någon att träna med nu oxå, jag och Emmah köra så de ryker. Idag var vi på ett Corepass, vilket innebär bara mage, rygg. Just där jag är som svagast nu efter graviditeten, men de gick bra ändå tyckte jag.
Det ända negativa just nu är att jag fått en blödning på inre minisken och torr hud, haha! (Dagen i-lands problem). Knät är faktiskt inge vidare, men jag har fått order att smörja Voltaren och se om de hjälper i 2 veckor.
Igår fick vi även sålt lite grejer som låg ute på blocket, nu har vi bara ett matbord och cd-ställ kvar att sälja.
Leia har blivit så stor och stadig, tiden går så fort så ser man inte henne på en vecka så har det hänt super mycket. Brors familj var uppe i helgen och hälsade på och dom blev förvånade över hur hon växer och Leo pratar. Mamma och Pappa får ju bilder hela tiden och pratar med Lilleman i telefon nästan varje dag, men dom kommer ändå bli chockade när dom kommer upp.
I helgen har vi iaf varit på leklandet och vid doktorn med lilleman igen. Han hade en jätte bula i pannan och under tiden vi var på Leklandet växte det upp 2 nya, så vi ringde och fick komma med en gång. Då visade det sig att han även är allergisk mot myggstick så nu måste vi vara uppmärksamma på det också och ge honom han medicin om han blir sticken Stackars lilla älsklingen, kan han aldrig blir bra. Hans mage är helt förstörd igen så vi väntar på tid till barn igen.
Nu ligger han här i mitt knä och sover så gott, underbart!
Vi har börjat se en ny serie, Hung heter den. Handlar om en manlig hora med en jätte ... , den är faktiska ganska rolig men mannen är bara arg för att han inte fått sett härligheten ännu! De lovar att i sista avsnitten så kommer det.
Varför har tv 3 bytt logga i hörnet? Jätte larvigt enligt mig! Det är inte så att man inte såg att de var en trea innan, var dom nu tvungna att göra ett streck under trean för att man skulle se det!
Det bästa med att de blivit höst är att det drar igång en massa roligt på tv igen. Ikväll var det säsongspremiär av wipe out, så sjukt roligt. Emmah och Markus var här och vi skrattade så vi nästa grät!
Imorgon är det fråga Olle dokumentär, något Alexander längtar efter!
Väggen är förövrigt klar, nu är det bara mannen som skall få tummen ur och få upp hyllorna...


Tack för mig!