29 juni 2009

Värmeslag!

Min ena ÄNGEL!

Har tillbringat dagarna nere på gården i solen med mina barn. Dom gillar dock inte värmen någon av dom, gnäll och gråt. Jag förstår dom stackarna, försöker få i stora killen dricka men han vill varken dricka eller äta. Äta har han nog fått av sin mamma, jag har extremt svårt att äta när de är så här varmt. Jag lever i princip på Yoggi. Skall se om jag lyckas få i honom någon annat än vatten idag, bara han dricker.
Vår dag på stranden förra veckan var super mysig, varmt, sand och havet. UNDERBART!
Dock får jag inte bada innan mitten på Augusti vilket inte alls är kul. Jag älskar att bada oavsett temperatur i vattnet, plus att min älskade son inte har någon att bada med nu. (Hans pappa doppar inte ens tårna i havet!)
Skall iaf försöka komma iväg till stranden när mannen kommer hem från sin träning idag.
Jag har glömt att tacka för alla fina presenter som vi fått uppskickat och som folk varit här med till Leo och Leia. Tusen tack för allt!
Och tack Mamma och Pappa för dom fina blommorna som stod och väntade på oss när vi kom hem från BB.

Jag längtar till jag får träna, nu när kroppen känns någorlunda återhämtad efter förlossningen så vill man bara dra iväg till gymmet eller Friskis, men NEJ. 6-8 veckor måste man vänta!
Det är inte alls kul att glida runt på stranden när man nyss fått barn, men de viktigaste är att dem man verkligen vill skall tycka man är fin gör det. En vecka efter förlossningen vägde jag 56 kilo med kläder och skor så jag borde väl inte klaga, jag kommer snart ner till min vikt igen. För jag kan säga att två små barn, då blir det inte någon tid att bara sitta. Spring hit och dit, lyfta upp och nera och bära runt ger också träning!
Tålamod! Snart så!

Nej nu skall jag försöka få i mig något att äta och dricka för igår kändes de som jag skulle svimma när jag skulle få och lägga mig. Vätskebrist kallas det, att amma och inte dricka är ingen hit när de är så här extrem varmt!

Ut och njut av värmen, det skall jag!