26 maj 2009

Underbara sol!

Igår var det sommar här i Gävle, man skulle på fullaste allvar kunna ligga på stranden! Även idag håller vädret i sig så snart är de ut i solen för att försöka få lite färg. Men hög gravid och värme är ingen bra kombination märkte jag igår när jag fick och la mig, allt snurrade och jag insåg att jag behöver dricka ännu mer dom här dagarna. 
Det var även match igår, vinst mot AIK. Härligt! Det var stämning på Srömvallen för första gången i år, det tack vara underbara AIK supportrar. Jag och Leo satt och sjöng med i ramsorna och hejade på AIK och pappa! 
Idag skall vi in på stan och köpa sommar skor till lilleman, känns lite elakt att han skall springa runt med sneakers när man själv går i sandaler. Skall försöka få med mig familj en sväng till IKEA och köpa rullgardiner så vi inte vaknar vid 3 hela familjen och inte kan somna om pga värmen och solen som lyser in genom fönstret.
Imorgon skall jag till MVC och lilleman till BVC, förhoppningsvis får jag ett besked på vad som händer angående förlossningen för hon har ännu inte hört av sig. Älsklingen skall få vaccination och jag vet att det kommer gå jätte bra för han är så tålig men de är ändå jobbigt att behöva tvinga honom till något han inte vill. 
Jag längtar tills jag får tillbax "min kropp" och kan börja använda mina vanliga kläder igen och köpa nya sommarhärligheter som finns i butikerna nu, inte tala om skor. Slippa gå runt i joggingskor eller samma par sandaler varje dag.
I Söndags när vi satt och myste i soffan upptäckte vi något intressant. Våra grannar mittemot är lesbiska och satt på balkongen och "gullade". Från och med nu så slåss vi om hörnet i soffan. Varför är det så intressant egentligen? 

Nej nu skall jag gå ner och fixa tvätten, bädda sängarna, plocka i ordning,, diska och fixa mig!



Later.