18 maj 2009

Ny vecka!

Redan Måndag igen, dålig uppdatering här har jag märkt! Men så blir det när man har 100 miljoner saker att göra och vara konstant skit trött!
Vad har hänt den senaste tiden då?
Jo i Torsdags så hade vi en underbart rolig spelkväll med Jawo och Sofie, vi skrattade så vi knappt kunde andas allihop! Man skall inte läsa frågorna i TP när man är för trött upptäckte jag då. De blir lätt att man inte riktigt får ihop frågorna med rätt svar!
"Var är Jesus född?"
"- Luleå?!"

I Fredags var jag och min kära på MVC, allt såg bra ut. Jag hade dock gått ner 1 kilo. Vi pratade fram och tillbaks om allt inför förlossningen. Alexander var ett otroligt stöd och pratade i princip åt mig så jag slapp lägg ner energi på det. Vi kom fram till att min barnmorska skall ta sig ett snack med läkaren och jag känner nu att om han säger nej en gång till så skiter jag i att kämpa för att få ett snitt. Vi har varnat mor och far på att åka upp om det skulle bli ett akutsnitt igen, vilket vi inte hoppas och tror men om! Jag får förhoppningsvis nån form av besked i veckan. Tiden rinner bara på så det är inte direkt tillfälle till att vela.
Jag känner bara att jag är så allmänt trött just nu så hålla på att tjafsa med läkare, psykologer och barnmorskor tar mer energi av mig än vad de ger mig klarhet.

Igår när jag gick upp så stod min älskade och bakade scones till oss. Nybakat bröd en söndagmorgon med familjen är det inte mycket som slår. Sen var det match igen, Brommapojkarna hemma. Vinst vilket var otroligt skönt, extra glädje när Jawo fick avgöra också. Matchen i sig var helt oklar, domare, spelare och tränare verkade helt förvirrade. Alla yrade runt som höns och spelade på flera olika positioner under matchen, (Istället för att göra ett byte). Men men, som sagt så var det vinst och de är huvudsaken!
Efter matchen kom Jawo och Sofie hem till oss för att kolla film, dom såg film. Jag la Leo, som inte ville somna på 2 TIMMAR, så vid 23 hade mitt tålamodnästan tagit slut och då äntligen somnade han och sov till klockan ringde i morse.
Själv har jag knappt sovit i natt, har haft fruktanvärda förvärkar, så de har varit uppe och gått, tagit Alvedon och i morse kom mannen in med en värmekudde till mig som jag nu ligger och trycker mot magen.

Min kära bror håller på och hjälper oss med en bil som vi skall köpa, jag hoppas att allt fixar sig i veckan så jag inte behöver tänka mer på det. Bilen kommer vara perfekt till oss, 7 sitsig minibuss som jag nästan kan köra in vagnen i :D
Han kan min bror, och bra på det är han oxå!

Nu skall jag nog lägga mig i ett bad och som om de släpper något, annars blir det väl att ligga kvar i sängen resten av dagen vilket jag inte alls har någon lust med!

Ha en bra vecka!