23 maj 2009

Tungt!


Nu har nästan en vecka till gått utan att jag skrivit något!
Vädret här har varit väldigt underligt, sol ena selkunden och regn andra. Men det har inte hindrat oss från att vara i parken och grillat korv och haft spel och grillkvällar här hemma. Sällskapet har som vanligt varit Sophie och Jawo, många verkar tro att dom är ett par men så är inte fallet. Jawo är singel!
Vår lilla son har fått ett otroligt vokabulär, munnen går i ett och nu är det bara ord och meningar man förstår som kommer ut. Tyvärr en och annan svordom också så vi kämpar med att få bort, istället för att säga fan försöker vi få honom att säga järnspikar vilket lyckas ibland.
Mannen har varit på borta match i 3 dagar vilket var tungt eftersom sonen var ledig från dagis under samma tid. Som tur var hade jag iaf Sophie här som hjälpte mig och höll oss sällskap.
Vi hade tjejkväll, med sex and the city filmen, hår- och ögonbrynsfärgning. Super mysigt och väl behövt!
Magen börjar bli för tung nu, jag kommer knappt upp ur sängen och har jätte svårt att gå eftersom damen ligger så långt ner och trycker. Vilket på ett sätt är bra för då är de på gång att hända något.
Idag var vi och kollade på babyvagga och bärsele, skönt att ha allting klart nu så man slipper tänka på allt sen!
Bilbarnstolen står och väntar och på måndag skall jag gå in på stan och köpa en bra "babyväska" som skall packas.
På torsdag kommer mor och Tom med vår efterlängtade bil, när Leo fick reda på att Tomen skulle med blev han helt lyriskt, sprang runt och hoppade och skrattade. De radarparet ser nog lika mycket fram emot att se varandra tror jag. 

Igår var det första gången i år som vi lekte i parken barfota, det är en underbar sommarkänsla. Man såg lillemans så smutsiga fötter i sängen när han låg och och sov! 

Ikväll blir det en total genomgång med bad, nagelklippning och öronpetning :D
Vi hoppas på att lilleman skall somna innan 23 så vi kan få lite tid att se på film i lugn och ro!