30 augusti 2012

Andras ögon.

Om jag hade sett mitt liv ifrån mina vänners och familjs ögon för några år sedan hade jag sluppit mycket skit i mitt liv samtidigt som jag aldrig hade fått mina underbara barn.
Just därför är det värt det, pga barnen.

Jag tror att man måste våga se sitt liv ifrån andras ögon när man är vilsen och osäker. Oftast om inte alltid är det lättare att stå utanför och fatta rätt beslut.

Tyvärr är vi inte så. Vi glömmer snabbt allt negativt för att leva i en drömvärld som inte stämmer med verkligheten.
Man vill så mycket att man glömmer att backa bandet och se klart på saker och ting.

Det är inte lätt och det är en inställning som heter duga för att klara av detta.

Tyvärr kan andra bara stå och se på medan man faller dit och faller ner gång på gång tills man själv inser.
Man borde värdesätta sig själv och sina närmaste betydligt mycket högre och tidigare än vad man gör.

Det är lätt att glömma allt som gjorde att man mådde dåligt när fokuseringen ligger på allt bra som vanligt. Tyvärr är det ohållbart!


- Posted using BlogPress from my iPhone