19 december 2010

hjartbloggen.se/


Kära läsare det finns två unga tjejer i Landskrona som har startat upp en blogg i syfte att tjäna in pengar till hjärt- och lungfonden. Dom har själva väldigt jobbiga historier om sitt liv, detta är ett av dem och fick mig att bryta ihop och än en gång få perspektiv på hur skört vårt liv är.

"Felicia skriver.
2010-11-15 @ 12:44:38
Tänkte berätta lite om min uppväxt med min bror och vår sjukdom.
Philip liv bestod av fotboll det var hans liv kan jag lova,vi spelade alltid fotboll i trädgården, haha o så klart fick jag vara i mål ._. aj ?Men philip var alltid trött och andfod,Och vi gick på läkar besök en gång om året, Philip var hos läkaren den 22 januari 2005 & då fick han göra ett test cykla på en sån cykel o ta ulltraljud, Och när det var klart gav äkel läkaren philip en klapp på axlen och sa allt är bra!så philip kämpade som fan på fotbollen och var jätte glad att han inte var hjärtsjuk! me då..26 januari 2005 .Pappa & Philip målade om i philips rum o hade mysigt, så vid undefär 7 tiden kom farmor o hämtade honom för han skulle på fotbolls tränig, Philip kramade pappa och sa då har du varm oboy klart tills jag kommer hem ;) ? sen åkte han i väg med farmor, det var kallt ute så farmor lämnade han bara sen körde hon runt lite, när hon kom tbx var det två ambulanser där,Philip hade kämpat som ett svin på planen den dagen o han dog på fotbolls planen,i tränarens famn.. Och just då när philip åker i ambulansen ringer läkaren och säger; "philip är hjärtsjuk" och en läkare får inte skita i journaler mer än 3 dagar typ o han hade skitigt i philips papper i 2 veckor!& ambulansmännen gjorde oxå ett fel, dom satte slangen i fel strupe dom satte den i MATSTRUPEN!åhh det är så orättvisst jag saknar dej min bror!älskar dej ngt så sjukt mkt <3philip>


Så nu till Jul (annars också självklart) gå in och hjälp dem lite på traven. Beställ deras fina smycken som jag gjort. Känn att vi än en gång gör något för våra medmänniskor...