3 december 2010

Den där Jay!

(Sen ser han ju jävligt bra ut också!)
Jay Smith har blivit ett omtalat namn på mångas läppar. Både i positiv och negativ bemärkelse!
Jag skrev efter Jays andra framträdande ikväll att han är en klar vinnare av i Idol, vilket jag håller fast vid.

Jag borde kanske heja mer på Olle men jag tycker att Jay är en bättre sångare och är förtjänt av den här chansen trots att jag inte känner honom och kan uttala mig om hur hans liv varit.
Olles liv ligger redan på ett silverfat som vara skall bäras runt av något, han är en klar stjärna och kommer gå långt. Så nej jag är inte en av dom som deppar pga att han åkte ur ikväll. Jag anser att alla tre är värdiga att stå i Globen.

För att återgå till ämnet som faktiskt var Jay ikväll så känner jag efter att jag självklart hamnade i en diskussion på Facebook om hans droger att jag måste säga mitt om saken.

En av mina brister, Jag kan aldrig hålla käften!

Alltså Jay åkte dit i ett drogtest med droger i kroppen, han hade rökt på när han var hemma i Helsingborg om jag inte mins fel. Det blev stora löpsedlar, rubriker över allt om att ha borde bli diskad ur tävlingen och inte var en bra förebild. Fine det köper jag,

MEN...

kan någon nämna en känd person som är en så kallad "bra" förebild. Den enda jag kan komma på är vår Kronprinsessa.
Alla gör vi fel och har brister, andra mer andra mindre. Stora och små!
Jay ville gå ut med beskedet när det väl kom upp men tv4 sa åt honom att vänta. Visar inte det att han har respekt för alla där ute som stöttar honom?
Idolerna har skrivit på något form av kontrakt vilket innebär nolltolerans på alkohol och droger. Han bröt mot det vilket inte är okej.

MEN...

Olle och Weise har druckit, förra säsongen drack hon 16 åringen, hmm, Tove hette hon nog. 40+ grabben har misshandlat sin fru. Nej jag tror inte jag behöver fortsätta.
Jag förstår inte hur det kan vara så fruktansvärt fel det Jay har gjort. Visste det är inte tillåtet i Sverige att använda droger, men det är okej att gå på krogen om man är 16, missahandla någon?
Jag är egentligen för trött för det här känner jag, men pga ilskan som kom upp när jag diskuterade ämnet var jag tvungen att skriva av mig lite.
Jag tycker Jay är en jävla stjärna, röstmässigt och personligheten. Sen tycker jag inte att det är okej att använda droger.

MEN...

han kan göra något bra av det, visa andra som hamnat snett att livet kan blir jävligt bra även utan skiten. Han vet vad han snackar om när han propagerar emot droger. Han kan gå med huvudet högt för att han tagit sig ur det, för att han vågade stå för sina fel och brister. Här skulle de fan inte vara snyggt utåt, här är man sig själv. Sen är de upp till oss runt omkring att hata eller älska. För något mitt emellan verkar inte finnas.

Jay skall vinna Idol, han är Idol 2010!

Sen kan vi svenskar som trodde på honom och stöttade honom klappa oss själva på axeln och säga, "Fan va bra gjort av mig att se till att hålla honom kvar, hjälpa honom ur sitt missbruk och hjälpa honom på fötter!".

För vi såg nog alla att han var en ganska trasig kille som klev in i studion under uttagningen. För vi vet nog alla att Idol har hjälpa honom på många plan. För vi vet nog alla att han gjort fel men inte borde dömmas som en mördare!



Just nu är jag stolt Helsingborgsbo och Gotlänning!




Jag behöver inte fortsätta va?
Han förtjänar som sagt att vara där han är i Sverige största musiktävling!