1 augusti 2011

Det går snabbare än vad man tror.

Min arbetsdag började med att en liten kille höll på att drunkna i en utav våra pooler. Jag vill inte gå in på detaljer, men att se den lilla kroppen helt livlös och se hur vår underbart duktiga personal kämpar för att få igång honom igen. Det fick dom, tack och lov! Han hade en livsvilja kvar i sitt lilla hjärta. Han skrik var rena och skär lycka.

Dagen förändrades helt, alla var väldigt tysta och nere efter händelsen. Robban, som vår kära badvakt heter som räddade livet på pojken skall ha allt beröm i världen för sin insats och sitt lugn när det väl hände. Jag gav honom en kram efter händelsen som för mig var en självklarhet, när han slöt ikväll kom han in till mig och berättade hur mycket den betydde. Det är skönt när man känner att man gjort honom lite gladare efter allt.

För övrigt så har min helg inneburit ett förbannat bra bröllop, började kl 14 och var hemma strax efter kl 05. En stukad fot och en tånagel mindre fick man på köpte, men herregud va kul det var. Dansade, sjöng och grät.
Bilder ifrån bröllopet kommer inom kort, men just nu bjuder jag bara på dessa.








Sängen kallar!