8 augusti 2011

Brist på ledighet och tid.

Jag jobbar och sover och leker och myser och duschar och haltar och jobbar lite till.
Så ser alla mina dagar ut. Det börjar kännas att det varit en intensiv sommar med mycket jobb och ett helt nytt liv för mig och barnen.
Ett liv vi älskar men som tar enormt på mina krafter.
Jag fick ett mail av en tjej ifrån jobbet där det stod så här:

"Tänkte bara säga att jag blir sjukt glad och är otroligt stolt att du orkar med allt. Du kör från morgonen och gör precis allt du ska tills du slutar.
Men du behöver en paus då och då, Du måste sova ut.
Klart du kan jobba mycket, men att öppna och stänga kommer ta kol på dej. Jag finns alltid om det är så att du vill hem en stund, sova någon timme och in igen.
Träffa barnen en stund innan dom hunnit somna...!
Du är BÄST My!! ♥ "



Klart man älskar sitt jobb när man får sån härlig kritik och att när man har underbara kollegor. Jag fick även höra på jobbet att jag var för ödmjuk, hur man nu kan vara det:) Men det tar jag som något positivt och sträcker lite på mig.
Jag trivs verkligen på jobbet och det känns hemskt att alla snart kommer åka vidare till olika ställen av världen Dom man spenderat en hel sommar med och lärt känna väldigt väl försvinner bara ur ens liv igen. Men dom närmaste finns på Viber och Skype så vi kommer hålla kontakt ändå och försöka ses så mycket vi kan.
Frågan är bara vad jag skall göra i höst, jag vet vad jag vill göra men med två barn som blivit uppslitna vid flera tillfällen är det inte något större alternativ just nu. Jag skall kolla vidare på min önskan om det går att lösa på något sätt och jag kan ta lägenheten vi blivit erbjudna här på ön ett tag till.
Jag har ångest för vad och hur jag skall lösa vissa saker, vad som är bäst hit och vad som är bäst dit.
Det blir inte alltid som man tänkt sig, men man måste ändå se det ljusa i livet och kämpa på för en dag kommer "belöningen" och då var det helt plötsligt vart allt svett och alla tårar.

Innan jag slutar måste jag berätta om en liten händelse på jobbet ikväll som gjorde att alla skrattade så dom grät åt mig. (Härligt när man får andra människor glada).
Ted, en härlig Hässleholmare på byn stod och tuggade med mig som fan ikväll. Det slöt med att jag sa som jag brukar säga till folk ifrån skåne.
1, Kan du ta det på engelska.
2, Skånska är inte svenska utan det är ett påhittat språk där ni böjer och kapar ord som ni vill.
3, De ord du säger finns inte på riktigt.
Vi hade stått ett bra tag och skämtat om skånskan och "deras" ord, vilket gjorde att vi alla var skämtsamma och hade lätt till skratt. Dom kunder vi haft ikväll går kanske att räkna på två händer och fötter så när det väl kom någon var alla fort framme för att få servera Ted stod i ena kassan och jag stod i den andra bakom honom. Fram till mig kommer självklart en skåning, hans första meningen får mig att börja små skratta lite. Trots det ler han emot mig, jag frågar honom om han var nöjd med det han visat fram. "Jaaaa!" svarar han och säger sen något i stil med " Hadu eine paltskendfen". Ted ser på mig och ser direkt att jag inte förstod ett ord av vad han frågade om, så han börjar skratta och jag säger då skrattandes " Ted, kan du översätta för jag förstår inte?". Samtidigt som jag säger det inser jag att min kund hörde vad jag sa och jag skämdes enormt men ändå kunde jag inte sluta att skratta. Tack och lov så började han också att skratta, (vilket alla andra i närheten oxå gjorde). Jag försökte behärska mig men jag kunde verkligen inte sluta skratta, alla vi bakom kassan som hade varit med sen vi startade skämten skrattade så vi grät, vår nivå var redan ganska låg sedan innan och oddsen för att en skåning kliver in när vi står och skämtar om "skånskan" är ju inte så stor. Det slutade iaf väl, han tog det bra, vi hade kramp i magen och rinnande mascara (okej inte Ted).
Jag ringde direkt till Anton och berättade om händelsen, han skrattade bara och påminde mig om att jag kommer få samma problem när jag besöker Lund igen.



August trollade fram mitt namn med en tumstock
Jag trivs inte bland alla spindelnät i taket, men jag gör mitt jobb och rent blev det.
Det skall ju vara roligt att städa.
Dom två minsta tjejerna på jobbet fick använda dom två största kockrockarna.
Vi startar ibland krig med produkter som inte är ätbara.


Förövrigt är det ganska dött på ön, Tor är i farten och Medeltiden har tagit över Visby.