21 juli 2010

Hjärtat vs hjärnan!

Jag säger inte att hjärtat är ett känslo center som på något sätt styr över våra olika känslor men man säger ju så "följ hjärtat!".
Även fast allt sådant är lagrat och sparat och påverkas i vår hjärna och ingen annan stan så säger vi ikväll att de är så.
Jag har länge funderat på vad man skall gå efter de hjärtat känner eller de hjärnan tycker? Vilket beslut är rätt och hur vet man?
De här gäller alla känslor från känslan till en annan människa, val av yrke, bostad osv.
För mig är de nästan alltid så att hjärtat vill en sak men hjärnan något helt annat och jag har ännu inte lärt mig vad jag skall välja!
De är ju hela tiden så att olika faktorer spelar mot varandra, positivt och negativ oavsätt vad du väljer att följa.
Jag burkar oftast gå efter min magkänsla men när tom de sviker och vara fylls av konstant illamående vad fan gör man då?

Imorgon är de första matchen i nya tröjan, guldstriden har tagit fart igen och mina barn väntar spänt på sina små matchtröjor.
Leo har redan lärt sig vilket lag pappa spelar i och att man ropar " heja HIF!" så imorgon taggar vi till igen och hoppas på ett inhopp och seger! Hoppas han har hunnit komma in lite i spelsättet iaf, kan ju inte begär för mycket efter bara 2 träningar men jag kan lova er att han kommer göra sitt yttersta för att pristera på topp och kämpa för 3 starka poäng!
Förväntansfull!