19 juli 2010

Årets!

Årets roligaste händelse: Alla vi sitter inne vid grannarna, pappa på framsidan med Hasse. Jag och Jocke inne och ser film. En annan granne kommer förbi och frågar om någon av oss har en bordsfläkt, vilket pappa och mamma har stående på övervåningen. Ja vi har en säger pappa, grannen berättar då att han såg en invandrare hoppa över staketet med en fläkt och cyklade iväg på en gammal cykel. Pappa flyger upp, iväg på cykeln för nu jävlar skall han få.
Två grannar cyklar efter som back up (Hahahaha). Väl nere på Gårbo ser dom ett gäng invandrar ungdomar med en gammal cykel. Dom stannar och frågar var fan fläkten är och självklart förstår dom ingenting. Jag och Jocke får se att de är fullt pådrag utanför och går ut och frågar va de är frågan om. Monica slänger ur sig händelseförloppet varpå jag brister i skratt och säger att de är Tom (min brorsson) som har hämtat fläkten för han ringde mig och kollade om vi var hemma. Alla skrattar så dom kiknar, så ytterligare en granne cyklar iväg för att leta upp "grabbarna grus" och berätta att de inte varit något inbrott utan att de var barnbarnet som varit i farten. Nog för att Tom är brun, men invandrare? Och sno en fläkt på övervåningen när datorer, mobiler och plånböcker ligger framme, nej de vet jag inte riktigt!
Sjukt kul var de iaf!