10 maj 2012

Respekt?!

Hela livet handlar om att ta massa beslut, i allt du gör så måste du ta ett beslut. Hur ofta tar man egentligen rätt beslut för en själv och andra? Ofta så känns det som att hur man än väljer så blir det inte bra. Jag lever efter en väldigt simpel filosofi, behandla andra som du själv vill bli behandlad. Enkelt och du behandlar (förhoppningsvis, om du respekterar dig själv) andra med RESPEKT!
Det finns inget jag avskyr så mycket som människor som inte respekterar andra, oasvett om man känner personen ifråga så visar man respekt. Det spelar ingen roll klass, rang eller ursprung man respekterar varandra. När jag hör eller ser någon som behandlar andra respektlöst blir jag ledsen och vansinnig. Förmodligen bottnar det i min tidigare relation, jag ser det enbart ifrån den utsattes håll och känner så extremt mycket för dem. För mig är det helt ofattbart hur man kan leva med så mycket skit på sitt samvete. Jag tror att alla som levt ett liv där man behandlat sig själv och andra som skit så måste man rannsaka och reda ut allt för att kunna bli en bättre människa. Rena själen helt enkelt, det dåliga samvetet skall bort innan man kan börja om.
Jag har skrivit otroligt många inlägg om just respekt av den anledningen att det ligger mig nära om hjärtat. Det händer tyvärr saker titt som tätt som gör en påmind om hur elaka människor kan vara och hur egoistiskt man kan tänka. Av just den anledningen har jag tagit upp ämnet igen.

"Do not well in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment."