1 mars 2012

Tattoo, leverfläck, landslag, zlatan och saknad.

Igår låg jag under nålen igen, 4,5 timme denna gång och fortsättning på måndag. Bara jag blir klar till sommaren så är jag nöjd.
Typiskt mig att dra igång stora projekt utan att tänka på jobbet bakom.

Idag har det varit vår på min lilla gröna prick i havet.
Solen har värmt, fåglarna vaknat till liv och människor i rörelse.
Jag och Älsk tog en sväng på staden i skinnpaj, solglajjor och invigning av Conversen i år. Inte illa pinkat med andra ord. Vi svängde även förbi vårdcentralen där jag skulle ta bort en leverfläck som skall skickas på analys.
För det första så skall läkaren vara glad att jag har hög smärtgräns eftersom han började skära långt före det att bedövningen tagit,
Jag både hörde och kände hur han fick ta i, " Vilket hård skin du har!", hör jag honom mumla.
När han sytt färdigt och fått stopp på blödningen ( så klart kapade han ett blodkärl.) ber han Älsk komma och titta på ärret.
"Va?? Nej!! Måste jag det?", hör jag henne säga.
Jag vänder mig om och ser en likblek svimfärdig vän. Stackaren!

Ikväll kunde man äntligen se Landskampen igen.
Vinst och bra spel, kommer bli sjukt spännande i Kiev.
"Alla lag behöver en Joker och han är vår, det är klart han skall med till EM!", Zlatans ord om John.
Vilken jävla lirare han är alltså, det skall bli sinnessjukt spännande att följa hans framtid för den är ljus, han tar Zlatans plats när han lägger skorna brevid tv-spelet.

När vi ändå är inne på Zlatan så måste jag nämna en jobbig sak.
Jag kan väl inte vara den enda människa som läser hans bok med skånskbrytning i huvudet? ( undantag skåningarna).
Det börjar göra mig smått galen faktiskt!

Dagarna går så otroligt sakta nu när barnen är i Holland.
Jag längtar så otroligt mycket efter dom så det är inte klokt, allt påminner om dom, hela tiden vill jag visa dom saker och gosa med dom.
Saknaden blev inte bättre när jag bäddade upp min säng kväll, där under täcket låg Leias snuttefilt och små strumpor hon tagit av sig när hon sov sist.
Jag pratade iaf med Leo förut och det lät som allting var bra där nere.
Det är nyttigt för oss alla fyra att detta fungerar så mamman får längta ihjäl sig lite till helt enkelt.

Nu är det dax att sova eftersom vi skall upp tidigt imorgon.
Håller tummarna för att febern släppt tills dess.

Sov så gott Amigos!