13 mars 2012

"Moffadagen"

VÅREN ÄR HÄR PÅ RIKTIGT.
Idag lekte vi i Almedalen med bara tröjor på oss och satt även ute och fikade vid mor och far.
Min underbara pappa fyller nämligen år idag, grattis papsen.

Ikväll på kvällsöppet fick jag se Anton ifrån Moderaterna som jag satt och skålade med här på Gotland i somras. Det kom lite som en chock måste jag säga.
Ämnet var skilsmässa.
Det enda jag kan säga om detta ämne är, låt var och en sköta sitt privatliv så länge inte eventuella barn kommer till skada. Samt att hålla ihop för barnens skull är nog ibland det värsta du kan göra.
Jag försökte själv så jag vet vad jag pratar om, se ena föräldern som ett vrak eller se båda lyckliga på varsitt hål?
Svaret är enkelt!
Sen kan jag absolut hålla med om att folk kanske ger upp för snabbt, men vem bestämmer egentligen vart gränsen går?
Alla är vi olika så det är utan tveka bäst att var och en sköter sitt liv själv.
Vissa får bättre relationer efter en skilsmässa, andra pratar aldrig mer med varandra.

Jag tycker oxå att media bör släppa statsministerns skilsmässa här och nu. Dom har det garanterat tillräckligt tungt som det är.