24 november 2009

Gräv ner stridsyxan!


Nu har jag svalt min stolthet och de känns jävligt bra.
Det har varit så mycket ut och in och fram och tillbax så jag har ingen koll på någonting längre.
Nu är det bara att börja om från början och acceptera och respektera varandra.
Från om med nu skall jag iaf aldrig mer lyssna på vad som sägs hit och dit, jag vet själv hur mycket de snackas om mig/oss som inte är sant.

Håller på att rensa garderoben och fixar inför trippen till Gotland. Skall ju flytta sen så då är det skönt att iaf börjat få lite ordning.
Jag kan erkänna att jag hatar människor med hund som inte plockar upp hundbajs efter sig....
Min älskade lilla son cyklade runt i parken herromdagen, rätt som det var tappade han balansen och ramlade rakt i en äcklig hundbajs, hela han var full av skiten.
Hur jobbigt kan det vara att bara böja sig ner och plocka upp de?
Jag tror inte att hundägare själva blir så glada om dom trampar i det eller om deras barn kommer hem med kläderna helt ner bajsade?

Förmodligen inte!

Nu väntar jag på att Gunilla skall ringa så vi kan prata om vaccinationet, jag är så jäkla kluven.
Det är läskigt med dödssiffrorna, men samtidigt så är det läskigt att spruta i Leo något som inte är så beprövat ännu. Själv är jag livrädd för hur man skall må efter?
Men eftersom Leo har sin astma och är i en riskgrupp så skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv om han fick svinet.
Nej usch, jag orkar inte ens tänka på det!
Gröt var det ja....