23 augusti 2008

Eget kött och blod, vilket skitsnack!

De sägs att sitt eget kött och blod skyddar man, älskar och bevarar lite extra. Jag vet inte riktigt om jag tror på det. Är de viktigaste att de ser bra ut utåt eller att man faktiskt själv mår bra?
Jag tycker att svaret på den frågan är enkel, de viktigaste är väl att man mår bra själv, för att sen kunna få andra att må bra.
Just nu orkar jag inte, plocka, laga mat och hålla ordning. Jag har fullt jobb att bara orka ta mig upp på morgonen och ta hand om min son, helst av allt skulle jag bara vilja ligga kvar i sängen hela dagarna och gråta och tycka syn om mig själv men de varken kan eller gör jag.
Och få såna kommentarer slängda i ansiktet som jag fick igår av dom som nästan står mig närmast var bland de värsta som kunde hända just nu, men så är de när folk bara tänker på sig själva och hur synd det är om dom. Varför tänka på den som verkligen har en anleding att må
dåligt när man kan tycka syn dom sig själv istället?
Hur fan funkar vissa människor?
Igår fick jag tyvärr packa min och Leos grejer än en gång för att flytta på oss, där vi bodde var vi mest ett irritationsmoment. Jag lagade inte mat och jag städade, nej de gjorde jag inte, för jag ORKADE verkligen inte! Förlåt, jag menar verkligen det, förlåt!
Men jag orkar inte va den starka och själva min stolthet hela tiden, vem kommer jag bli då? Jo en obetydlig människa som de är okej att ljuga för och bedra, för jag skall vara kvar!
Nu kan jag bo här i helgen, sen vet jag faktiskt inte vart min älskade lilla son skall behöva flytta igen, någon som har en 3:a över?
Och nej, jag kommer inte åka upp till Gävle för att de är lättast så, aldrig nu vill jag må bra...
Ni kommer aldrig förstå hur jag mår, och de är inte beroende av mig utan av att ni inte VILL förstå, tyvärr!!!
Nog deppat, jag fick en bra kväll trots allt!
Mysade med min son, sen fick jag upp och la honom. Efter det såg jag, min egen dr Phil, Ulf och Adam på Shooter, sjukt bra. Men de bästa var nog chokladkakan med glass :) Tur att jag har en sån ängel till vän som sov kvar vid oss så vi slapp sova själva.
Idag skall jag hämta Leos pappa på flyget, vilket skall bli skönt! Saknar honom faktiskt lite.
Nej, nu skall jag och min älskade son bada skumbad och sen ut och gå en promenad.
"Amor vincit omnia"