17 september 2010

Politik!

Jag tycker att tv kan sända annat än skitsnack varje kväll. Varje valår så snackas de en massa om hur bra dom olika partierna är och hur mycket dom gör för Sverige, men tiden där emellan tycker jag mig enbart se deras ansikten i skvallertidningar och i sammanhang som handlar om allt annat än politik.
Vem försöker dom lura, vi är inte 3åringar som tror på tomten och tandfen, vi är "vuxna" människor som hör på er. Och när jag ändå är inne på ålder så borde rösträtts ålderna ändras till minst 20, man får vara 18 år och bestämma hur ett helt land skall styras men man måste vara 20 för att handla alkohol och ha kontroll på sig själv? Lite skumt tycker jag allt!
Min röst blir iaf så röd den kan bli som alla andra år.
Valet mellan att vara en snål, egoistisk person och vara en givlimd Robin Hood är enkelt.
Sen kan ni andra sitta där med era feta plånböcker och se om de går att köpa sig frisk, tvivlar starkt på att de kommer funka om 2,3 eller 4 år.
Eller om ni en dag får sparken eller måste vara sjukskrivna, Lycka till!