15 september 2010

Derbyfeber!

Jaha då var de här derbyt avklarat och det är storm utanför mitt fönster.
De var en magisk stämning på SwedbankArena ikväll, jag hade gåshud, ont i magen och handsvett. Jag och 24734(?) personer till.
Jag älskar hela grejen med derbyn, Tifot(såg tyvärr inte Hifs eftersom jag satt där, så någon vad var de?), alla glada människor, hejaramsor osv. MEN jag blir så förbannat trött på dom som enbart förstör. Kastar pengar, smäller saker osv! Visa er energi i era sånger och med hopp och klapp. När någon stöddig jävel kommer fram och utbrister ett "ni är så jävla dåliga era f*ttor". Svara bara iskallt, "Ja tyvärr!". Hur kul vara hela hetsiga kommentaren då?
Stå upp för ditt lag, gråt, skrik men tänk på vad du säger, de finns små öron i publiken som ser upp till dom coola som står på ståplats. Var förebilder!
Nu deppar vi inte ihop utan ser framåt, ger bra kritik och stöttar!
Dom har redan svikit er, sig själva, tränare och barn. Dom behöver uppmuntran!
Dom lever på segern ikväll, vi lever längre på sm-guldet!

Vi är starka i motgång, eller hur?