7 september 2012

Cancer

Denna läskiga jävla sjukdom som förknippas med ordet död.
Jag kan inga procenter och vill inte heller googla det för att få fram ett resultat men visst finns det många som blir "friska" och vissa som till och med blir av med den helt.
Men det finns fortfarande den procenten där släkt, vänner och inte minst en själv får stå ut med allt vad sjukdomen innebär. Smärta, både psykiskt och fysiskt.

Tyvärr så har en del i min släkt gått bort i denna sjukdom i alldeles för tidig ålder och andra kämpar varje dag med den. Oavsett vad så är det plågsamt att stå och se på. Man finner varken dom rätta orden och allt man säger känns bara så svagt.
Man vill säga att det kommer bli bra, som om det bara vore ett brustet förhållande.

Cancer är skrämmande och det som skrämmer mig mest är att det verkar omöjligt att hitta att botemedel mot alla typer av cancer.
Det forskas och det skänks pengar men ändå räcker det inte till.
Tiden väntar inte på oss och allt fler människor drabbas eller faktiskt dör.
Och vad kan vi gör?
Inte ett jävla skit mer än att skänka våra pengar och försöka vara något form av stöd.

Jag blir så ledsen och det gör så ont i mig att man faktiskt är väldigt maktlös som människa.
Helt plötsligt blir man väldigt väldigt liten och ens möjligheter att påverka något är zero.

Jag vet att det finns fler dödliga sjukdomar som tex hjärtproblem vilket jag anser är precis lika tragiskt. Men i dagsläget så är det just cancer som påverkar mig mest. Som berör mest och som gör mig mest förbannad.

Jag vill skicka all min styrka och kärlek till alla er som är drabbade och till alla er som har någon som är drabba.
Massa kärlek / My


- Posted using BlogPress from my iPhone