15 augusti 2010

De svänger snabbt!

Jag sitter här och gnäller över dåligt väder. Knäpper på 4:ans nyheter och ser att de är kaos i Pakistan, det är översvämning och jag vet inte ens hur många tusen som var hemlösa.
Jag måste vakna upp igen, komma in i världen och inse att jag har de fan rätt bra ändå. Jag har boende, visst på hotell och camping just nu men jag har tak över huvudet, mat, kläder och alla mina nära och kära!
Den senaste tiden har varit väldigt konstig. Jag här sväng fram och tillbax, jag har känt olika saker hela tiden. Jag har faktiskt blivit jävligt trött på mig själv.
Just nu är mitt liv väldigt ovisst, de är nog många som skulle vilja byta med mig. Varsågod säger jag!
De är jobbigt att inte veta hur saker skall lösa sig och bli.
Jag önskar jag kunde vara så där känslokall. Bara ta allt med en klackspark, men jag tror att med två barn och ett jävla ansvar så kommer jag aldrig hamna där igen. Jag kommer aldrig bli den där egoisten som man faktiskt är utan barn.
Jag vill adoptera alla barn i världen som inte har de mina barn har. Kärlek, mat, boende!
Men de är kanske en fånig dröm.
Men nån gång skall jag göra något radikalt, nån gång skall jag känna att jag faktiskt gjort något bra för andra än bara mig själv och mina närmaste.

På tal om något helt annat så ökar personers alkoholkonsumtion med 20% under sommar?!?!
De är för mig ofattbart hur man gör så med sig själv. Hellre dricka och gå på krogen för att sen leva på eldorado mat och nudlar än att tänka på vad man gör med sig själv och sina pengar!
Har man de överskottet med pengar så kan man lägga de på mer vettiga saker ( som tex hjälporganisationer)!
Enlig mig!