27 augusti 2009

Nytt bläck på kroppen ;D


Lycka

Nu har vi varit en visit på Gotland, alltid lika blandade känslor att besöka den ön. Men den här gången gick de bättre än någonsin. Jag kände mig bara glad av att vara där och kunde tom längta tillbax lite.
Vi hade dop för vår underbara dotter, det blev jätte bra trots omständigheterna. Hon var så söt min lilla prinsessa med målad naglar och allt. Kvällen avslutades med mysig middag med nära och kära.
Plus en händelse som jag är oerhört tacksam att jag fick uppleva i mitt liv. Jag säger bara friidrotts VM 2009, jag säger bara Usain Bolt, jag säger bara 9,58! Sjukt!
På ön passade jag även på att gadda mig lite, efterlängtat. Jag är jätte nöjd med mitt nya bläck och vill bara ha mer mer mer. De kommer. Förmodligen redan nästa helg :D
T.o.m min pappa tyckte att det var snyggt den här gången. Annars brukar de låta, vad skall du ha den där skiten till.
Min lilla pappa ja, han var uppe på Huddinge och opererad sig igår. Allt gick jätte bra så nu kan vi alla andas ut efter många månader av oro.

Väl hemma i Gävle igen bestämde vi oss för att göra om och fixa till lite här hemma. Resultat har redan blivit bra, vi har bland annat vänt på lillemans säng så nu sover han uppe och har sina leksaker under sängen.
Leo skall till tandläkaren för första gången idag. Skall bli super kul att se vad som säger och kolla hur stor han blivit. Vi har iaf märkt att han växt en hel del. Skorna han fick av sin mormor i slutet på våren är redan försmå så vi har köpt ett par nya nu, plus att hans mormor hittade hans efterlängtade spindelmannen skor, så han väntar ivrigt på ett paket på posten.

Min man har lirat några matcher och de har gått jätte bra för honom, man ser att han trivs bättre på plan och med bollen. Han "gjorde" tom mål sist mot Hammarby.
Det är skönt att han börjar få tillbax sitt självförtroende igen, stämningen är annorlunda!

Jag skall oxå börja träna ordentligt nu, frågan är om jag skall köpa ett gymkort på friskis eftersom jag ändå kommer göra step-up och jympa där eller om jag skall köpa ett gymkort nere på hörnet. Måste kollas upp.

Jag är för övrigt jävligt trött på människor som inte kan prioritera, som bara tänker på sitt eget bästa och vad som är lättast för dom. Vill man så kan man! Men uppenbarligen vill man inte tillräckligt mycket. Ett evigt tjat och gnäll!

Nej nu skall det packas och fixas, allt ett projekt att bege sig någonstans med två små barn!

Hej hopp!