5 oktober 2011

Bläck, bläck och åter bläck.



En av mina laster här i livet är tatueringar vilket ni trogna läsare redan vet vid det här laget.
Det är en enkel men ändå bestående sak som symboliserar något för dig, alla mina tatueringar har ett dolt budskap antingen till mig eller någon annan.
För ungefär 2 månader sedan gjorde jag en ganska stor från nacken ner mellan skulderbladen. Idag var jag vid min tatuerare och jobbade på en ny eller snarare fortsättning på den.
Det kommer bli en helryggs så småningom och jag älskar alla små dolda budskap i den.
Den kommer symbolisera mitt liv på massa olika sätt och ha med bra och dåliga delar av mitt liv.
Livet går ut på att lära sig av sina misstag och inte göra om dom, ta kraft ifrån alla motgångar man möter och aldrig ge upp.

"Att leva i nuet eller här och nu är inte samma sak som att leva för stunden. Det innebär att
leva varje ögonblick helt och fullt ut, men i visshet om sambanden mellan det förflutna, nuet
och framtiden. Låt tiden (och ensamheten) bli din bästa vän. Sätt ett frö för framtiden i nuets
jord och lev så att du aldrig skadar, sårar eller dödar någon eller någonting. Lev så att du inte
behöver ångra dina handlingar."


Tatueringar är ett gift, har man gjort en kan man inte sluta. Så har ni ingen, tänk noga efter innan ni gör er första för det kommer inte bli er sista.