28 augusti 2009

Nytt liv!





Nu är de dax för förändring i mitt liv. Som Najlla skrev i sin blogg så måste man tänka på att göra saker som man själv tycker är roligt och inte "bara" vara mamma. Jag älskar att vara mamma, det är det underbaraste som hänt mig, men jag måste göra saker på egen hand också. Så idag var jag uppe på Friskis och Svettis och köpte ett årskort. Det är mycket roligare här än på Gotland, här finns de gym, vattengympa, spinning, step-up osv att välja mellan. Så nu skall jag börja träna igen och hoppas att de skall ge mig ny energi.
För tillfället känner jag mig mer död än levande, jag är totalt färdig. Sover dåligt, äter dåligt och dricker dåligt och de sätter sina spår. Plus att man ammar hela dagarna och de tar mer än man tror. Jag hoppas bara på att min mage fixar sig snart för jag är trött på att ha så här jäkla ont hela tiden. På efter kontrollen så hittade barnmorska en knöl på ena äggstocken som hon tror är en systa så jag väntar på en kallelse från gyn vilket skulle se inom 56 dagar. Men fortsätter det så här så får jag nog ta och ringa så jag får komma tidigare.
Jag hoppas iaf på att resultatet blir ungefär så här, att jag får tillbax mina gamla ben och rumpa!

Jag är ju en människa som har fruktansvärt svårt för att bara sitta och ta de lugnt, jag måste jämt ha ett litet projekt. Så mitt nya projekt är att göra om Leos rum, det skall bli ett pirat rum. Jag skall måla ett stort piratskepp på väggen och fiskmåsar, fiskar och vatten längst hela golvet. Sy nya gardiner och göra så han får bra och enkel förvaring till sina leksaker och cyklar. Jag vill att han skall trivas i sitt rum och verkligen vilja leka där inne. Ni skall få se, hur rummet växer fram här på bloggen. Men något liknande det här, fast finare så klart :D

Nej nu skall jag gå och lägga mig och hoppas på att få sova någon timme innan barnen vaknar.
-God natt!