20 september 2009

Ja-a, Ne-e!

Det är min sons nya uttryck, Ja-a, Ne-e! Så underbart söt!
Mina kära föräldrar har varit här uppe och hälsat på, vilket har varit jätte mysigt!
Barnen har varit jätte glada och Leo har busat hela tiden.
Jag har inte kunnat träna något pga att jag har haft feber och jätte ont i halsen. Så nu hoppas jag att halsen blir bättre till imorgon så jag kan gå på skivstångs passet. Jag kan ju tyvärr inte äta några halstabletter förutom "godiset" som finns i vanliga livsmedelsbutiker.
Lilla tjejen är ännu dålig vilket inte alls är kul. Det har snart hållit i sig i 4 veckor och inte blivit bättre. Läkaren ringer på Onsdag och kollar läget, så vi får se vad dom säger om hon inte är bättre tills dess.

Nu sitter jag här och ser på Kommissarien och Havet, jag vet inte vad jag skall tycka. Jag tycker det är dåliga skådisar, dåligt filmat, dåligt dubbat. Ja allt är nästan dåligt förutom att de är på Gotland och jag läst böckerna och måste de pga min nyfikenhet! Han heter ju inte ens Anders Knutas, röker inte pipa och har inte en rödhårig fru! Emma Winarve har inte 2 barn och jobbar i Roma. Nej dom har tagit bort och ändrat om för viktig information.
Jag och Alexander har faktiskt varit på bio, Flickan som lekte med elden! Den var däremot jävligt bra, så nu måste jag läsa böckerna. Ingen lust att köpa dom bara så har någon dom vill jag låna ?!
Min mage har ballat ur igen vilket är väldigt tröttsamt så nu hoppas jag på att kirurgen ringer snart så jag får ordning på det här. Det är både fysiskt och psykiskt jobbigt att leva med det här!





Man skall inte ta saker förgivet, man skall visa kärlek, man skall älska som man själv vill bli älskad, man skall prioritera, man skall vara lyhörd, man skall vara rädd om den tid man har!

Man skall helt enkelt behandla andra som man själv vill bli behandlad!