20 januari 2009

Miljoner tankar!

Herrugud vad trött jag börjar bli!
Allt bara snurrar och dem kommer inget vettigt ur mina tankar för tillfället. Jag måste ta mig i kragen och ordna upp mitt liv. NU!
Men vart skall man börja, de är det som är frågan!?


Idag gick Obama in i vita huset som ny president över USA. Han har hållt munnen tyst sedan vinsten så man började nästan bli lite orolig om han var som alla andra presidenter. Mycket snack och lite action. Men äntligen, idag öppnade han munnen igen. Och som han gjorde det, med bravur. Vilket jävla tal, mina tankar gick direkt till Martin Luther Kings tal "I have a Dream". Han pratade om allt stort, inte drog upp massa små problem utan pratade om viktiga saker. Förklarade att USA måste vara beredda på förändring och att de kommer ta tid. Som han sa det "Världen har ändrats och de måste även vi". Så sant och inte en dag för tidigt sagt. Busch satt där som en jävla fåne och bra mådde jag för det. Obama kommer bli vår tids Messias som det stod i en krönika i GT idag. Tvivlandet på hans handlingskraft har kommit med tiden men idag visade han att de inte behövdes något tvivel. Han kommer nog vara den enda som kommer lyckas "ändra världen", få USA att tänka i nya banor. Dra ur trupperna ur Irak och få världens bild av USA som ett krigsland att förändras. För det hjälper inte att kriga emot i all oändlighet!
Han kommer klara det här gallant, och med den kvinna han har vid sin sida så tvivlar jag på att de kommer bli ett mansdominerat land igen!
Jag tycker siffrorna talar för sig, nytt folkrekord utanför Vita Huset med 1,8 miljoner människor och stöd från 80%
Om ni inte hört hans tal, så leta upp det någon stan om de nu inte står i tidningen imorgon!
"Han kommer befria synden från jorden!"
av USA. De måste ju betyda något?!

All lycka till honom!


Idag skulle jag ta upp silikonbröst och Robinsson!
Angående silikonbröst. Jag har ofta hört och läst att folk som operarat brösten först går i stora tröjor om täcker de mesta och efter operationen i urringat ner i navenl. T.o.m läkaren som skall operara mig nämnde det och tyckte det var komiskt att se personen under konsulationen och sen på återbesöket. Inte alls samma person. Tyävrr så är det fan sant. Sjukt är det, nästan lite patetiskt! Visst att man vill visa upp sin minst 25ooo kr lökar men va fan, man behöver inte bete sig som en dum jävla bimbo för det, eller?
Ändra personlighet pga ett par plastuttat är väl vad man kan säga gränsen till fåfänghet och humor!
Nu skall man självklart inte dra alla över samma kant men jag tror många är så, iaf i vår ålder. Dom gör de förmodligen för att "visa upp sig" och inte pga hängtuttar efter att ha ammat två barn.
Sen en annan sak med skönhetsoperationer överlag. Varför måste det vara så hemligt? Vad är det som är så speciellt med en skönhetsoperation idag? Ingenting!
Många som har råd gör förmodligen det och dom som inte har råd tar lån för att göra det.
Nej, de är ingen stor grej. Man behöver inte skrika om det men inte heller förneka det!


Så nu går vi över till robinson. Min absoluta favorti såpa genom tiderna, skulle mer än gärna ställa upp i det. MEN! När svt hade det, dom första gångerna det gick så var det grymt! En bra, ärlig, hård och "fräsch" såpa. Men sen kom tv3 och förstörde det total, va fan hände lixom?
För de första så skall en sån såpa sändas en gång i veckan, inte varje dag. Det skall vara hårt och riktigta tävlingar. Inte massa jävla intriger och triangeldraman. Utan en bra såpa där folk är där för att överleva. Sen finns det ju allt tjejerna som är där för att visa upp sig och killarna som är där för att glida runt och spänna sig, det får man ta. Men majoriteten skall vara kämpar inte tvärtom.
Så som sagt om den här säsongen är så bra som den skall vara så blir jag glad, men jag vågar verkligen inte hoppas på något efter jag läset om deltagarna. Men hoppas, de gör jag!



Idag har jag varit på stan med min kära mamma och handlat kläder till Leia och Leo, 50% rea på Picco. Vilka kap vi hittade. Urgulligt!
Jag införskaffade en rutig skjorta till mig själv oxå!
När vi kom hem från stan var jag helt slut och la mig med leo på magen och dog på soffan, resten av familjen kollade på Hitta Nemo men jag reagerade inte ens när Leo sprang runt och lekte pajas.
Jag har haft riktigt ont nere i magen idag, inte alls kul! Hoppas de är bättre imorgon så jag kan träna, men jag har faktiskt lite träningsvärk sen igår. De är skönt men jobbigt när man måste bära runt på sin 13 kilos son hela tiden pga extrem mammaabstinens.

Min dröm just nu är att få en 4 eller en stor 3 med utaplats någonstans där Leo har dagis och jag kan finna vänner, där min man kan spela fotboll. Kan den gå i uppfyllelse?
Jag får panik, nästan ångestattaker av att inte veta vad som händer! De är nog bland det jobbigaste som finns! Många av er ver förmodligen hur det känns, så jag behöver inte gå in på det mer än så!
Tiden går så sjukt fort, det är nästan obehagligt. Idag har jag gått 19 veckor av denna graviditet vilket innebär att jag går in i vecka 20 vilket innebär, halvtid!
Nu är det bara att börja räkna ner, för det kändes som igår jag skrek på Alexander från toaletten och visade honom testresultatet, stickan ligger t.o.m kvar i badrumsskåpet.
Nu skall man börja planera och fixa och trixa. Det är underbart kul, om man bara vet VART man skall göra det!
Beställa barnvagn, köpa ny spjälsäng. Tvätt sitsen i bilbarnstolen, leta upp mammakläder, gå igenom Leos bebis kläder. Ja vi kommer få en cool liten tjejkille:)
Det är mycket som skall fixas som man inte tänker på och den här gången vill jag vara "klar" i god tid så man bara kan njuta på slutet och tillbringa all tid med Leo och förbereda honom på att han skall få ett litet syskon.
Jag är urkass på att ta kort på magen, det måste göra imorgon. Vill ha kort på magen och leo. Massa! Fina, funderar på om man skall gå till en fotograf om någon månad, hela familjen och ta lite kort. Det är dyrt men minnen för livet! Det kan det vara värt!

Imorgon skall jag kanske med Noelia till öppnaförskolan, sen fika med Denise. Leo behöver utbyte och även jag!
Sola och träna skall jag oxå trycka in. Sen måla klart min mans tatuering!
Jag måste även till Vero Moda och kolla om dom har kvar jeanstajtsen, jag fick ett par och funderar på att köpa den andra modellen oxå. Dom är perfekta för bebismagen nu när jag inte kommer i min jeans.
Tänker på min vän i solna som bara har 8 veckor kvar. Jag är beredd att kasta mig på flyget dygnet runt när hon ringer. Jag är så spänd och nyfiken på deras lilla prinsessa som snart anländer till världen. Undrar om dom kommit på något namn ännu? Jag skickade några namnförslag eftersom dom hade kört fast. Kanske blir något av dom? Måste ringa och snacka lite skit imorgon!

Nej gott folk nog från mig ikväll, ni har säkert tröttnat för länge sen :) Men vad bryr jag mig om det, jag skriver ju för min skull!

Sov gott, för det skall jag försöka göra om hon där inne vill samma som jag inatt!