19 november 2008

De ni!

Ikväll har vi för övrigt ätit kyckling, ris, sweet chili sås och massa god sallad! Jag fick trixa för att hålla lilleskrutt vaken till halv åtta för att hoppas att han sover längre än till 6 imorgon. När han väl skulle somna så satte han sig i dö
Vet ni vad min man kom hem och gav mig idag, Jo The O.C säsong 3. Tror ni att jag är världens lyckligaste som har en sån underbar familj och nu alla säsonger utom en av the O.C.
Nu ser jag på de första avsnittet och längtar till jag sett klart hela säsongen! Jag tror att anledningen till att jag fick ytterligare en säsong var för att han då kan spela ännu mer. :)
rrkarmen och vägrade att lägga sig i sin säng, han satt och pekade på vår stora säng och sa "där där där". När jag pekade på han skrek han "Neeeej!", men sen så bestämde vi att vi skulle begrava gråben under täcket och då var de okej att lägga sig i sin säng. Efter en timme vaknade jag, Leo sov och jag gick upp för att mysa i soffan men min lilla box!

Ni som vill se mig må dåligt och se mig svag, läs noga nu för imorgon är fasaden uppe igen!
Idag har jag tänkt och tänkt och tänkt, men jag blir fan inte klockare för de! Alla ni som skriver att jag är så stark förstår väl att jag inte är gjord av sten utan vissa saker sårar även mig?! Vissa saker får även mig att gråta, de var länge sen nån kom åt den punkten, men nu har någon/några lyckats. Och jag tror inte dom själva är medvetna om de, tyvärr! De är inte dom ni tror de är, bara så ni vet!
Men de jag ville få fram är att ibland så vill man inte vara så jävla stark, ibland så vill man bara gråta i en famn. Känna sig liten och inte behöva bära allt på sina axlar. Kunna gråta och vara svag och ändå vara älskad, inte vara rädd för att känna sig misslyckad. Jag är rädd för att någon skall komma åt de punkter som sårar mig, jag vet vad de innebär att bli sårad och de har gjort att de krävs jävligt mycket för att lyckas. Vissa av er kommer aldrig lyckas vad ni än säger, vissa av er kan säga ett ord och det träffar mitt i prick. Något man måste lägga på minnet är att de man säger kan man inte ta tillbax, man kan be om ursäkt och säga att man inte menade det. Men de betyder inte att motparten ifråga någonsin kommer glömma, så tänk på de innan ni öppnar era små munnar. Nej nu har ni som vill se mig nere och "misslyckad" gottat er tillräckligt! Nu går vi tillbax till den vanliga My som skiter i de ni säger!


Den senaste tiden har jag fått några mail som verkligen stärker mig, mail som bara är till mig och inte kommentarer. Mail från människor om vågar stå för vilka dom är och för sina åsikter. De betyder mer än en anonym kommentar i bloggen! Jag tänkte ge er några snuttar ur mailen för att dom får mig att känna mig omtyckt och älskad!

"Hej underbara du! Har hittat din blogg o kan inte sluta läsa den, du skriver så otroligt mycket och bra! Vill bara att du ska veta att jag diggar dig =) Om jag förstått det rätt så har Alex gjort nåt dumt.... =( men du är stark nog o förlåter honom, riktigt bra gjort! Allt för många ger upp så lätt idag, men ni kämpar tappert vidare! Verkligen starkt gjort! Och stort grattis till lilla bebisen i magen! Såååå kul för er! Lilla Leo har blivit en stor kille nu, ett riktigt charmtroll!"

"Hej! Läser din blogg dagligen och vill bara säga att jag tycker att du är otroligt stark. Jag tror många har åsikter helt enkelt för att dom är avundsjuka. Jag var själv sådan för några år sedan -alla som hade något inte jag hade, eller tyckte något som inte jag tyckte osv - dom pratade man om. Nu är jag mogen nog att förstå att en person inte tål hur mycket som helst och att alla är olika. Iaf, jag gillar din blogg och jag gillar dig :) Fortsätt stå på dig och skit i dem som vill klaga - dom saknar bara något själv."

Sist men störst, älskade vän du skriver ett litet mail, men för mig är de stort som universum!

"Hej MysPys! Jag är så kass på att höra av mig alltså, ja skäms lite för det. Hur har du det? Grattis till den lille i magen! Fan vad kul!Jag vet inte vilken "sort" det blir, men jag vet att oavsett kille eller tjej, kommer den ungen att födas in i en kärleksfull och underbar familj, som kommer att älska och ta hand om honom/henne på ett utmärkt sätt!Kanske kommer skämmas bort lite grand också, vad vet jag :p Jag har sett att du bloggar. Har inte läst så mycket på den, kollar in lite då och då.Jag är otroligt stolt över dig My. Du får ta mycket skit. Jag vet inte ens om 5% av allt skit du vart ute för, men jag vet däremot att du är en grym tjej som klarar av betydligt mer än de flesta andra. Det gör mig glad att veta att du har hittat hem, om man kan säga så. Jag kräver att få träffa dig i jul, du har inget val, jag bestämmer det här och nu.När kommer den lille till världen? Fan vad jag saknar dig. Varför måste du bo ända långt bort i mörkret för? Det finns ju liksom fotboll här i Norrköping också..."

Som jag saknar dig och älskar dig min underbara underbara vän!
Riktiga vänner är sånna man alltid har även fast de går 100 år sedan man pratade senast som alltid kommer finns där och ställa upp för en, en sådan vän är du. Och jag är dig precis lika trogen...

Du får en blå ros för att du är du och sen skall jag lägga in en liten låt till dig. Jag säger bara tänk på gul svamptröja och gutekällaren:)